شیوه های نادرست ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

ازدواج اینترنتی

آیا ازدواج اینترنتی می تواند ازدواج موفقی باشد؟


آغاز ازدواج اینترنتی از چت است. کسی که همسر خود را از طریق چت برمی گزیند، انتخابش ابتدا براساس گفته های او است و چون اغلب، احساسی و عاطفی برخورد می کند، به سخنان غیرواقعی طرف مقابل یا تناقص های گفتاری وی توجه ندارد و پس از گذشت مدتی دچار عشق مجازی و به تدریج وارد مرحله بعدی ارتباط می شود.
دکتر احمد شوقی می گوید:
ابتدا نگاهی و لبخندی و سلامی                 و بعد سخنی و وعده دیداری و ملاقاتی

پس از مدتی، ارتباط، از چت روم به ارتباط تلفنی کشیده می شود و همچنان شیفته گفتار و بیان او است تا سرانجام زمان دیدار فرا می رسد. در موارد بسیاری، پس از ملاقات، دو طرف با دیدن یکدیگر شوکه می شوند، زیرا متوجه می شوند که هیچگونه سنخیتی باهم ندارند، اما چون پیش تر دلبسته و عاشق هم شده اند، پذیرش واقعیت(عدم همتایی) برایشان سخت است، چرا که عشق آنان را کر و کور کرده.

در مواردی متوجه عدم همتایی می شوند و آن را می پذیرند، اما بهسبب ترحم، گاهی ترس از نفرین طرف،گاهی تهدید طرف به خودکشی و .... به ازدواج با او تن می دهند که روشن است عاقبت چنین ازدواجی چه خواهد شد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد



ازدواج اینترنتی در یک صورت می تواند موفق باشد که صرفا نقش واسطه(معرف) را ایفا کند و دو طرف به شدت مراقب دلبستگی ها و شیدایی ها باشند و کر وکور نشوند که البته همین نوع ازدواج هم دوتا مشکل دارد که باید به آنها توجه کرد:

1.در ایران به طور معمول والدین جوانان زیر بار چنین ازدواجی نمی روند.
2. حضور دختر در چت روم و ارتباط با جنس مخالف ، در شان دختر پرهیزکار نیست و ممکن است پس از ازدواج، عامل سلب اعتماد شوهر از وی شود(به مطالب پستهای قبلی رجوع کنید).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





21 آبان 1389برچسب:شیوه های نادرست ازدواج, :: 4:5 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 70347
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1